mysweetday

Alla inlägg under december 2013

Av Josefina Jönsson - 31 december 2013 17:44

Hållit igång sen klockan 10 imorse. Varit i stallet och ridit ut på Nosen, blev en lugn lite tur till Rotmyra idag. Var även på jobbet och hjälpte dom på eftermiddagen med att ta in hästarna och fixa dom, så blev lite pengar där också, härligt! Nu har jag precis ätit super god mat, grillat med hasselbackspotatis, yummie. Så ligger här i min paltkoma o ska måla naglarna o sen upp å fika efterätt.

Och runt 9 skulle jag promenera till Alva med Joanna o Felicia o fira mitt nyår där, kommer bli super skojj! 


Av Josefina Jönsson - 30 december 2013 21:45

Tänkte att jag lika gärna kan börja det nya året (eller ja, börjar ju egentligen på onsdag menmen) ordentligt med att göra ett schema för Nosen denna första vecka.


Vecka 1.

Måndag: Blandat till Rotmyra.

Tisdag: Dressyrträning.

Onsdag: Skrittur + Klippning

Torsdag: Vila.

Fredag: Klättra.

Lördag: Skritt + trav.

Söndag: Vila.

Av Josefina Jönsson - 30 december 2013 20:10

Beställde hem dessa marinblåa ridbyxor nu ikväll! Är i stort behov av ett par till ridbyxor då jag endast har ett par, dock likadana som dessa men i svart och jag älskar dom. Så det var liksom självklart vilka det skulle bli. Nu skare bara väntas på att dom skickas till butiken så jag kan få åka och hämta dom, hoppas det går fort.


 

Av Josefina Jönsson - 30 december 2013 15:04

Tog 9 bussen till stallet imorse så jag skulle hinna med mig innan träningen halv 9. Vi kunde rida i paddocken idag även fast det var halt (tur hästen har broddar!!) dock så red vi nästintill bara i skritt och lite i traven men han halkade ingenting så då vet jag ju att det går o rida där lite iallafall! 


Vi tränade mycket på att ställa han o få han mjuk i sidorna och att han skulle få med sig bogarna och trampa under sig ordentlig och att behålla formen o inte slå upp med huvudet. I början var han ganska stel o uppe med huvudet men han vart finare och mjukare ju mer vi träglade på, dock så var han som vanligt mycket stelare i höger men även den sidan blev tusen gånger bättre i slutet. I traven så tränade vi på samma sak och att han inte skulle springa iväg med mig (han har en förmåga att springa iväg i traven när han tycker det är jobbigt eller går för sakta, haha) vilket vi fick kämpa med en stund men ju finare han blev i formen och i sidorna desto finare blev han i traven så det hängde liksom ihop. Men i slutet fick vi tränade vi lite på att göra öppnor och slutor o fram- o bakdels vändningar. Gjorde även lite skänkelvikningar och han var så fin då! Lite rinrostiga på det var vi men vi tar igen det innan nästa pass, alltid kul att känna att det går framåt men även bra att ha någonting att träna på så nu får vi träna stenhårt tills nästa pass nästa vecka!

50 minuters intensivt dressyr pass var väldigt behövligt för oss bägge och det känns i benen och magen kan jag tala om! Fick även beröm för att min sits o ridning blivit bättre och att han blivit mycket bättre i formen och på skänkeln, alltid något.


Men nu ska jag fortsätta läsa min underbara bok! Hahaha, känns som jag inte gjort någonting annat på kvällarna än å läst böcker men har inte haft orken till annat så då hare blivit så. Men det är så underbart att få försvinna in i bokens egna lilla magiska värld ett tag! /PussHej.

 

   

Bloppis-annons
Av Josefina Jönsson - 30 december 2013 15:02

Säljer mina nya stövlar, använda endast en gång och har tänkt mig runt 1000:- (nypris 1149:-) men det är diskuterbart! Bättre bilder kan ordnas vid intresse och dom kan även skickas och då ingår frakten i priset.


 


Hästar & Ridsport, Säljes - Timrå (Västernorrlands län)
Pris:    1 000:-
Telefon:    0725766152
 
Av Josefina Jönsson - 29 december 2013 13:34

Älskar dessa förmiddagar i stallet, att få vara här när det är ljust ute å få rida ut på världens finaste polle!
Red mot travbanan idag o tog två galopper i lång backen så han fick sträcka ut sig ordentligt! Tror de behövdes för han var så lugn o fin på vägen hem sen, stressade inte som innan utan gicn lugnt å gick att samla ihop till en fin o mjuk form, stor skillnad mot igår, haha.

Just nu sitter jag å väntar på att pappa ska komma o hämta mig så jag kan få hoppa in i duschen å göra mig klar tills vi ska till farmor på middag. Även bestämt träff med Anna imorgon om en dressyr lektion, den behövs verkligen, längtar till imorron så det kan bli lite ordning o reda på oss!

Min fina pojke. <3

Av Josefina Jönsson - 28 december 2013 20:34

Har haft en underbar jul! Den har varit proppfylld med jobb, julfirande med god mat och en massa julklappar med goa släkten och stallet. Men nu är jag ledig i 8 dagar till innan det är jobbdag igen men ska dit på tisdag eftermiddag och hjälpa dem ta in hästarna, var lite lite folk då så ställer upp snäll som jag är!  Ska bara mysa och tillbringa dagarna i stallet o sen när älskling kommer hem från Örebro ska jag krama sönder honom! 

Nyår ska firas hos finaste Alva med bästa vännerna, kommer bli super kul! Har dessutom alla kläderna klara tills på nyår (för en gångs skull i tid) så nu kan till och med jag slappna av, haha.

Men nu ska det städas här hemma i mitt lilla rum innan det blir en efterlängtad dusch. /PussHej.


Lite bilder från julen!

       Julklappar från jobbet!

  Älskade gosehästen som bockade mig nästan ur sadeln i ren glädje o pigghet i onsdags så jag sträckte armarna och han som inte ville in från hagen idag, älskar denna häst iallafall.

Fick låna finaste Baltazar idag när min skit inte ville in, riktigt mysigt med en lugn liten skogstur!


Av Josefina Jönsson - 28 december 2013 19:08

Ska sälja mina ridstövlar nu eftersom jag är sugen på att testa andra men har ingen aning om vilka jag skulle vilja köpa... Någon som har något tips om ett par bra stövlar som inte är alltför dyra? Har funderat på dessa men måste nog åka o testa innan jag kan bestämma mig! Någon som har ett tips på vilka jag ska ta?


http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&p=H&%2422301=1358&%24echoLink=1358&%24echoVar=1

 


http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&p=H&%2422301=1310&%24echoLink=1310&%24echoVar=1

 


http://equeen.jetshopmini.se/ridstovel-p-135-c-180.aspx

 


http://www.hooks.se/product.aspx?productid=200070&deptid=80&sortType=sortPris&sortOrder=ASC

 


http://www.hooks.se/product.aspx?productid=200077&deptid=80&sortType=sortPris&sortOrder=ASC

 


http://www.hooks.se/product.aspx?productid=200035&deptid=80&sortType=sortPris&sortOrder=ASC

 

Presentation


Jag som har bloggen heter Josefina är 17 år gammal och går andra året på Realgymnasiet inr. häst. Rider en gammal travare som heter Nose Guard men kallas Nosen. Jag har världens underbaraste familj och vänner och jag har en underbar pojkvän som jag älskar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards