mysweetday

Alla inlägg under september 2013

Av Josefina Jönsson - 29 september 2013 11:50

Packar och donar nu med de sista innan tåget går klockan 2 med underbara klassen till Norrköping. Vet dock inte hur bra uppdateringen blir men annars så hörs vi på tisdag kväll! Plus att min underbara pojkvän och syster håller på å fixar scones, kärlek till dem, medan jag städar och gör mig klar. Så bäst jag sätter fart! /PussHej.

Av Josefina Jönsson - 27 september 2013 20:39

Sitter i soffan och ska försöka hitta energin till o gå och lägga mig. Grymt tidig kväll ikväll men sen så är det ju upp tidigt dessutom, börjar ju jobba halv 7 så då är det skönt att vara pigg. Hoppas på att ryggen också blir magiskt bättre under natten, har så himla ont just nu...

Hoppas på att det inte regnar imorron då blir jag ledsen, haha. Nej, bäst jag går å gör mig klar för sängen innan jag fastnar i soffan hela kvällen, haha, gud vad jag lät gammal när jag sa det.   /GodNatt.

 

 

Av Josefina Jönsson - 27 september 2013 20:31

Ikväll var han fin prinsen! Red på vägarna idag och travade lite i backar och tränade på att behålla formen i avsaktningar och igångsättning, och idag var en sådan dag då det fungerade perfekt! Vi red även in på en liten skogstig som vi aldrig ridit på och utforskade lite, dock blev vägen jätte dålig efter en bit så fick vände men vi uppskattade båda två att göra något nytt. Idag kunde jag även trava han i fin form och i ett lugnt tempo på hemvägen utan att han drog iväg! Så det blev en bra ridtur trots allt, den behövdes. Så glad över min fina kille idag!

Av Josefina Jönsson - 27 september 2013 12:10

Hade en mycket kort skoldag idag, började halv 9 och slutade runt halv 12. Vi hade redovisning av vårt arbete med hästraser och sen lite ridning på det. Ridningen gick sämst idag, fybubblen så dåligt jag red, usch. Men nu taggar jag om för att rida Nosen senare idag efter träningen hos sjukgymnasten och hoppas på att det går bättre.

Men först ska sista läxan för den här veckan göras innan jag åker någonstans så bäst jag sätter igång! /PussHej.

Av Josefina Jönsson - 26 september 2013 12:15

Dressyrpasset igår var verkligen vad vi behövde! Fick igenom han i bägge sidorna, fick han framme på skänkeln och han var allmänt skit fin så fort det släppte. Vi har fått i läxa att jag måste bort med skänkeln så fort jag har fått han framåt, o inte ligga där å gnata som jag har fått som vana att göra, så att jag får han mer framåt o lyssna mer på skänkeln. Och att behålla formen i avsaktningar, fattningar och när vi t.ex byter varv på volten. Så det är en del att träna på men det är så skönt att få någon som står å skriker på en och får mig att verkligen rida han rätt. Längtar redan till dressyrpasset nästa vecka!

Av Josefina Jönsson - 26 september 2013 09:54

Har så äckligt ont i magen just nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen... Funderar nästan på att åka hem o lägga mig, går ju inte att fokusera å koppal bort värken en enda sekund så då äre väl bättre att man åker hem å lägger sig?

Ikväll äre ju dock KU så om jag är bättre i magen då så blire att åka dit. Nej, har bara rast ett tag till så ska gå omkring lite å se om magen blir bättre av att jag rör på mig.. /Hörs.

 

 

Av Josefina Jönsson - 25 september 2013 10:08

Har en riktigt bra dag idag! Slutar 5 i 1 idag på skolan och då iväg å träna hos sjukgymnasten. Klockan halv 6 har jag dressyrträning, nervös så in i norden... Men det kommer nog gå bra! Plus att jag fick ett sms av Svante förrut om jag ville jobba extra på lördag, så dagen blev inte sämre av det. Hade dock sett framemot en sovmorgon på lördag men vad gör man inte för lite pengar?  

Idag var det även minusgrader ute när jag gick till bussen, hösten är äntligen här på riktigt! Fick ta på mig en tjockare jacka, halsduk och ett par vantar, njuter för fulla muggar idag. Nu skare arbetas ordentligt här dem sista 17 minutrarna. /PussHej.


 

Av Josefina Jönsson - 24 september 2013 22:29

Fick med mig mamma till stallet förrut så jag kunde mocka och hon hjälpte till, for nästan direkt efter det till älskling och har myst med honom hela kvällen. Men nu blir det sängen för imorron blir det skola, träna och dressyrträning! Kommer bli en super onsdag känner jag på mig, tänker strunta i allt ont imorron för det tar bara en massa ork. Men några avsnitt av någon serie nu och sova! /GodNatt.

Presentation


Jag som har bloggen heter Josefina är 17 år gammal och går andra året på Realgymnasiet inr. häst. Rider en gammal travare som heter Nose Guard men kallas Nosen. Jag har världens underbaraste familj och vänner och jag har en underbar pojkvän som jag älskar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards