mysweetday

Alla inlägg under november 2013

Av Josefina Jönsson - 30 november 2013 14:42

Var på snabbvisit i Stockholm igår med skolan. Vi var på Globen o kollade på tävlingarna, riktigt roligt! Det var dressyr, islandshästar, clinic o hoppning när vi var där och det var riktigt spännande, har ju alltid velat åkt dit o nu har jag äntligen fått det!


Idag har jag än så länge bara hunnit varit i stallet o myst med Nosen. Vi red mot öden fast längs stor vägen så det blev en bra skritt runda o sedan tog vi en liten busgalopp på ängen också, haha var bara bus i pojken idag så han fick sträcka ut ordentligt! Det uppskattades av både han och mig kan jag tala om.

Nu ligger jag här, nyduschad och ska sedan till älskling ikväll o ha filmmaraton o äta morötter o dupp, mys.

Har lite filmer från hoppningen också men orkar inte ladda upp dom nu så det får bli en annan dag!


Mitt fina hjärta.  

Av Josefina Jönsson - 28 november 2013 08:14

Trött som bara den, denna blåsiga dag. Och sen är det även lång dag på skolan så man kommer ju inte få fara hem när det är ljust ute heller... Kommer hit när det är mörkt och åker hem när det är ännu mörkare. Fast har ju ku ikväll så det är ju någonting att se framemot iallafall!

Hästen fick stå igår eftersom det vart världens oväder när jag kom till stallet och det håller i sig ännu... Menmen då får han stå 4 dagar denna vecka så rider jag han på tisdag och gull Olivia rider han åt mig på fredag så han får komma ut å röra lite på sig iallafall! Så nästa vecka får han gå lite mer iallafall.


Träffade älskling igår också efter en vecka från varandra, huga vad jag saknat min fina prins. Var så skönt att få vara i famnen på han igen och bara kura ihop mig. Finns inget bättre. Och gullungen följde med mig till bussen på kvällen, kan tala om att det behövdes! Träden låter så himla läskigt när det blåser så här mycket... Hahaha, töntiga jag. 

Ska ta o stänga ner nu när vi börjar snart! /PussHej.

 

 

Av Josefina Jönsson - 26 november 2013 20:59

Halv 6 imorse befann jag mig på praktiken och sedan dess var det fullt ös tills jag blev hämtad av Mange klockan 4. Dagen har bestått utav släppt ut hästar, mocka, hjälpa till att förbereda för banan, fixa i stallarna, ridit Yarras där fokuset låg på att få honom i en fin avslappnad form och kunna skritta på långa tyglar utan att stressa iväg och behålla en lugn galopp en längre sträcka. Vilket han skötte galant sista varvet så det blev dock bara tre 3 varv runt travbanan men jag rider hellre en kort men mycket bra tur istället för en lång men meningslös tur! Har även fodrat, släppt in alla hästarna och åter igen fixat hästarna och i stallarna, så fullt upp hela tiden men ack så roligt det är.


Sen har jag varit hos mamma o duschat, ätit, sagt hej då till Mange o grabbarna som var hemma och åkt hem till pappa för två pappa veckor! Så nu ligger jag nere på mitt rum med tv.n på och bara myser innan jag ska försöka sova. Har så ont i ryggen och fötterna att jag bara vill grina men hoppas att det blir bättre under natten... Nej, färdig gnällt, ska ta o mysa ner mig under täcket o kolla på lite The Big Bang Theory och försöka sova. /GodNatt.

 

Staro Yarras

 

Av Josefina Jönsson - 25 november 2013 21:30

Idag var hästen dyr! Skrittade ut barbacka i mörkret och mötte mamma och Mange som var ute och gick i Laggarberg med hunden så vi skulle möta upp dem och promenera tillbaka med dem till stallet.

Nosen var lite tittig men frammåt och stadig, mötte en massa timmerlastbilar som körde fort som attans å han reagerade knappt, duktiga hästen! Arbetade han lite i skritten och ställde o mjuknade upp han och travade uppför en lång backe och fokusen låg på att han skulle behålla formen och bära sig. Och han skötte det galant! Han slog inte upp huvudet en enda gång utan behöll formen och var stadig o mjuk, så himla stolt! Allting har liksom släppt i kroppen på honom den här veckan så nu kan vi äntligen börja gå ännu mer framåt, dock blir det mycket vila denna vecka så han får ta till sig det han lärt sig, han blir så mycket bättre att rida senare då om han får en vecka att bara gå några dagar och sedan vila typ 3-4 dagar o ridas varnnan. Vilket han gott o väl förtjänat!


Så efter en jätte mysig uteritt i mörkret med sällskap av mamma, Mange o Ludde så kryper jag ner i sängen och taggar för en dag på praktiken och att åka hem till pappa. /GodNatt.

Av Josefina Jönsson - 23 november 2013 21:16

Kan tala om att det var väldigt skönt att få jobba idag och få göra någoting annat. Dock avslutades dagen med en hemsk värk i magen och i fötterna men då äre tur man har snälla arbetskamrater som tycker man är dum i huvve som promenerar så dem skjutsar en istället, haha. Så fick komma tidigare till stallet och kunde rida ut på Nosen utan stress innan mamma kom. Red ut barbacka och när vi kom ut så snöade det i stora härliga flinger och det höll i sig hela ridturen, slutade dock när vi kom tillbaka till stallet men ack så mysigt det var att rida när det snöade. Uppskattades av både mig o Nosen!

Testade även att rida helt utan nosgrimman och jag tror aldriga han varit så fin o mjuk i munnen förrut. Han var så fin i både skritten och traven så ska testa o rida utan nu ett par gånger och se om han tycker bättre om det.


Väl hemma så blev det kycklingssallad till middag och ligger nu i soffan och käkar godis o ser på tv:n med mamma o Ludde som sällskap. Blir nog kvar här resten av kvällen, haha, fast grymt skönt å bara ligga o slappa o tjocka sig lite en kväll. Ska fortsätta göra ingenting nu ja! /PussHej.

 

 

Av Josefina Jönsson - 21 november 2013 22:17

Var ut en sväng med Nosen ikväll och det blev rundan runt b-bergs stigen så man kommer ut på vägen på travbanan. Och han brukar vara så tveksam när han går in i skogen när det är kolsvart ute men idag så bara knallade han på och vi tog oss en liten kort galopp längs stigen och han gick i en kort fin galopp, han blir bara bättre och bättre! Han var även mjuk o fin i formen idag, det börjar släppa ordentligt nu med alla spänningar, plus att vi körde lite skänkelvikningar på vägen och även dem börjar sitta nu, så det tar sig!


Imorron blire först att träna hos sjukgymnasten runt 10- tiden och sedan stallet o rida Nosen i paddocken innan en liten skogstur med Olivia. Sen på kvällen blire filmmys med Olivia o Felicia, kan det bli bättre på en ledig fredag? Skulle inte tro det. Men ska ta o slänga mig i sängen o sova lite så jag orkar med mig imorgon. /GodNatt.

Av Josefina Jönsson - 21 november 2013 13:58

Sitter och väntar på att biologin ska sluta, jobbat som ett as under hela lektionen, dock så är lektionen flera timmar lång så man är helt slut i huvvet nu... Men sen så äre engelska också så de är bara att härda ut. Men ikväll ska jag till stallet och rida på på hästen och njuta av att veta att jag är ledig imorron, fett skönt! Måste bara överleva tills dess..

Var ju hos tandläkaren igår och det blev bestämt att jag ska få en tandställnings grejj för å få till mina övertänder, så himla glad!


Första snön kom ju även igår och ligger kvar än så lyckan försvann ju inte precis.    

Av Josefina Jönsson - 20 november 2013 08:25

Sitter på skolan nu och väntar på att svenskan ska börja. Förkyld som ett as å mår därefter så får se hur länge min kropp orkar vara med nu. Men tjugo i 12 ska jag vara hos tandläkarn så ska försöka härda ut dem få timmarna dit. Men måste stänga av nu och vara lite effektiv iallafall. Önska mig lycka till! /PussHej

 

 

Presentation


Jag som har bloggen heter Josefina är 17 år gammal och går andra året på Realgymnasiet inr. häst. Rider en gammal travare som heter Nose Guard men kallas Nosen. Jag har världens underbaraste familj och vänner och jag har en underbar pojkvän som jag älskar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards