mysweetday

Alla inlägg under oktober 2013

Av Josefina Jönsson - 29 oktober 2013 21:57

Igår när vi anlände till Höganäs å så var det full storm på bara ett par minuter. Vi såg plåttak, soptunnor, frigolitbitar o massa andra saker flyga förbi vårat fönster. Fick även ett träd som knackade på dörren å missade huset med minsta marginal, lite häftigt men läskigt ändå.
Men denna dag har tillbringats på Ullared med mamma, Simon, Sebbe, Togge o mormor. Blev lite besviken på att det inte fanns så mycket träns, schabrak å sånt som man hade velat. Så det blev inget träns eller nytt bett denna gång, får köpa det en annan gång istället.
Men annars hyfsat nöjd! Köpt lite julklappar så ni får bild på allt förutom julklapparna! Och vinter ridstövlarna som jag också köpte för dom ligger kvar ute i bilen och jag har säkert glömt nånting mer men det mesta har iallafall kommit med.

Av Josefina Jönsson - 27 oktober 2013 21:23

Haft två super mysiga dagar i Härnösand med mycket igång. Plus att jag å älskling fick ett eget rum meden liten ddubbelsäng, super mysigt. Vaknade gott på imorse iallafall. Å när vi kom hem då var det bara att pussa hej då på älskling, hem å snabb packa om innan jag, mamma, Sebbe å Simon åkte ner till Uppsala. Hemma vankades det magsjuka så vi flydde å ligger nu på hotell i Uppsala innan vi fortsätter mot Skåne o lilla mormor imorron! Skickar ett krya till Mange å hoppas han kan komma ner nån dag i veckan å slipper vara hemma. Men ska sova nu å hör av mig imorron! /GodNatt

Av Josefina Jönsson - 25 oktober 2013 17:21

Nu är det packat och klart inför helgens bravader med KU i Härnösand. Har även varit å kramat hej då på hästen å städat i stallet så det är fint när jag kommer hem. Här hemma har jag också städat och packat så det är redo tills jag åker o slängt alla andra kläder i tvätten tills vi åker till Skåne på måndag. Nu ska jag göra ett litet ryck till innan vi ska åka med lillebror på kalas och sedan blire duschen innan jag åker till älskling och sover där. Insåg även precis att jag kommer sakna min lilla vovve ofantligt mycke, finis vovven min./PussHej.

 

 

Av Josefina Jönsson - 24 oktober 2013 16:33

Blev hemma idag med en mensvärk som inte var att leka med. Men nu har de nästan gått över sen jag gick på prommis med vovven så jag hoppas de är på väg bort. Ikväll blir det iallafall KU oh mysa med vännerna. /Kramis

Av Josefina Jönsson - 23 oktober 2013 22:27

Vet ni vem som var otroligt hurtig imorse? Jo, jag! Hade sovmorgon till 10 idag men istället för å ligga hemma och sova så klev jag upp o befann mig hos sjukgymnasten tjugo i 8 och tränade. Grymt skönt att få träna på morgonen, jag får sån energi till resten av dagen då!

Väl på skolan hade vi någon föreläsning om Fronter och grejjer. Plus en halvtimmes lektion efter lunch. Och vet ni vad mer jag gjorde idag? Har haft en sådan beslutsångest i flera år men efter noggrant tänkande så ringde o beställde tid igår och idag så piercade jag tungan! Men just nu så är den svullen å öm och jag sluddrar när jag pratar (har gett dem allra flesta jag träffat idag ett gott skratt!) så just nu längtar jag tills läkningstiden är över.


Men har även hunnit att rida ut en sväng på Nosen med Elin och Bell till Rotmyra, pigg häst idag! Myst med älskling har jag också gjort, tills för typ en timma sedan. Vet ni, jag fattar fortfarande inte att den där underbara människan är min... Men för att summera dagen så en grymt bra onsdag helt enkelt. Men nu ska jag sova! /GodNatt.


 

Av Josefina Jönsson - 20 oktober 2013 23:08

Vaknade imorse i armarna på den jag älskar mest i hela världen, finns det nå mysigare? Och att få se han lycklig o känna hur lycklig jag är tillsammans med honom är det bästa som finns, har gått omkring på moln hela dagen idag. Och inte blev det sämre av att man fick rida en super fin Nosen idag som lyssnade på minsta lilla vink och gick kanon fint på åttorna med bommar, finaste hästen! Man blir så glad när man märker att allt slit o jobb har blivit någonting och att han utvecklas och är glad. Har även varit o grattat kusinen som fyller 18 imorron, gamlingen!

Men nu ska jag stänga av datorn och mina bruna o tagga för en lååång skoldag imorron... /GodNatt.

 

 

Av Josefina Jönsson - 19 oktober 2013 17:45

Har arbetat från halv 7 till halv 4 idag och kan tala om att det känns i kroppen! Med 3 blåsor på fötterna å ont i hela kroppen så var det grymt skönt att få komma hem å slänga mig i duschen o äta lite. Så just nu ska jag göra mig iordning innan jag går till bussen å åker till älskling å myser med honom ikväll. Och imorron blire stallet och även gratta kusinen som fyller 18!

:D

Av Josefina Jönsson - 17 oktober 2013 08:22

Sitter på skolan och väntar på att vi ska börja om några minuter. Och vet ni vad? Det snöar ute! Men jag tycker de ska komma lite mera snö nu på en gång så man slipper detta äckel slask och få riktigt fint ute! Enda jobbiga är att hästen inte fått på sig vinterdojjorna ännu så jag sätta dit broddarna men det skulle tydligen ske nästa vecka så det blir nog bra! Ska ta och göra lite nytta nu ja innan vi börjar. /PussHej.

Presentation


Jag som har bloggen heter Josefina är 17 år gammal och går andra året på Realgymnasiet inr. häst. Rider en gammal travare som heter Nose Guard men kallas Nosen. Jag har världens underbaraste familj och vänner och jag har en underbar pojkvän som jag älskar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards